11 Ağustos 2014 Pazartesi

Başvuru Fişinde Gecikme Nedeninin Belirtilmesi

          ........ilçesi,.........köyü, 386 parsel nolu taşınmaz Ramazan .......adına kayıtlı iken; adı geçen malikin ölümü üzerine mirasçısı Rabia .......bizzat ve vekaleten .......1. Sulh hukuk mahkemesinin 2011/395 esas, 2011/362 karar sayılı veraset belgesine göre taşınmazın kanuni payları oranında adlarına intikalini talep etmiştir.               
         Rabia ......'in başvuru istem belgesi incelendiğinde intikal işlemi için Müdürlüğe başvuru tarihinin 22.04.2011 günü olduğu, başvuru belgesinde herhangi bir eksik belgenin varlığına ilişkin kaydın bulunmadığı, işlemin havalesinin 22.04.2011 tarihi olduğu görülmüş,            
          İşlemin ikmal edildiği tarih 02.05.2011 olduğundan yaklaşık 7 günlük bir gecikme olduğu tespit edilmiştir. İşlemin geciktirilmesi nedenine ilişkin başvuru istem belgesi üzerinde de herhangi bir açıklama bulunmamaktadır. İşlemi gerçekleştiren memura gecikmenin nedeni sorulduğunda işlem için bulundurulması gereken tanıkların yokluğundan dolayı işlemin geciktirildiği cevabı alınmıştır.             
         Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü 2005/12 sayılı genelgesine göre; "Tapu Ve Kadastro Genel Müdürlüğü 1507 sayılı genelge ile vatandaş taleplerinin en kısa zamanda ve müdürlüklerimizde bekletilmeden karşılanmasına ve her işlemde başvuru fişinin eksiksiz olarak doldurulacağı  ve bir suretinin talep sahibine verileceği bütün ünitelerimize duyurulmuştu.  Başvuru Fişi, vatandaşların tapu sicil ve kadastro müdürlüklerine ne zaman müracaat ettiklerini ve taleplerinin ne kadar zamanda sonuçlandığım belirlemek, iş sahibine işini bizzat takip imkânı vermek, dayanaksız ihbar ve şikâyetleri önlenmek ve bu tür şikâyetlere karşı memurlarımızı korumak amacıyla uygulanmaya konulmuştur. "             
         Tenkit edilen işlemde başvuru fişinde yaşanan 7 günlük gecikmenin nedeni açıklayıcı bir ibareye rastlanılmamıştır. Gecikmenin talepte bulunan ilgiliden kaynaklanması halinde başvuru 'cikmenin nedeni tarafımdan kaynaklanmıştır" şeklinde şerh düşülerek imzasınınalınması işlemi  erçekleştiren memurları olası şikayet ve ihbarlardan koruyacaktır. Bundan  böyle olası gecikme nedenlerinin başvuru fişinde açıklanmasına, vatandaşlardan gelecek ihbar ve şikayetlerin önünü keseceğinden dikkat edilmelidir.                 
         Tapu Dairesi Başkanlığınca tenkite iştirak edilmekle birlikte açıklama yapılması gerekli görülmüştür.                 
         İdaremizin 08.03.1991 tarih ve 1507 sayılı genelgesinin, 22.01.2010 tarihli makam oluru ile yürürlükten kaldırılması sebebiyle; bundan böyle yapılacak başvuru işlemlerine 26.07.2005 tarih ve 2005/12(1606) sayılı genelge hükümleri doğrultusunda yön verilmesi gerekmektedir. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder