........ilçesi,.........köyü, 386 parsel nolu taşınmaz Ramazan
.......adına kayıtlı iken; adı geçen malikin ölümü üzerine mirasçısı Rabia
.......bizzat ve vekaleten .......1. Sulh hukuk mahkemesinin 2011/395 esas,
2011/362 karar sayılı veraset belgesine göre taşınmazın kanuni payları oranında
adlarına intikalini talep etmiştir.
Rabia ......'in başvuru istem
belgesi incelendiğinde intikal işlemi için Müdürlüğe başvuru tarihinin
22.04.2011 günü olduğu, başvuru belgesinde herhangi bir eksik belgenin
varlığına ilişkin kaydın bulunmadığı, işlemin havalesinin 22.04.2011 tarihi
olduğu görülmüş,
İşlemin
ikmal edildiği tarih 02.05.2011 olduğundan yaklaşık 7 günlük bir gecikme olduğu
tespit edilmiştir. İşlemin geciktirilmesi nedenine ilişkin başvuru istem
belgesi üzerinde de herhangi bir açıklama bulunmamaktadır. İşlemi
gerçekleştiren memura gecikmenin nedeni sorulduğunda işlem için bulundurulması
gereken tanıkların yokluğundan dolayı işlemin geciktirildiği cevabı
alınmıştır.
Tapu ve Kadastro
Genel Müdürlüğü 2005/12 sayılı genelgesine göre; "Tapu Ve Kadastro Genel
Müdürlüğü 1507 sayılı genelge ile vatandaş taleplerinin en kısa zamanda ve
müdürlüklerimizde bekletilmeden karşılanmasına ve her işlemde başvuru fişinin
eksiksiz olarak doldurulacağı ve bir
suretinin talep sahibine verileceği bütün ünitelerimize duyurulmuştu. Başvuru Fişi, vatandaşların tapu sicil ve
kadastro müdürlüklerine ne zaman müracaat ettiklerini ve taleplerinin ne kadar
zamanda sonuçlandığım belirlemek, iş sahibine işini bizzat takip imkânı vermek,
dayanaksız ihbar ve şikâyetleri önlenmek ve bu tür şikâyetlere karşı
memurlarımızı korumak amacıyla uygulanmaya konulmuştur. "
Tenkit edilen işlemde başvuru
fişinde yaşanan 7 günlük gecikmenin nedeni açıklayıcı bir ibareye
rastlanılmamıştır. Gecikmenin talepte bulunan ilgiliden kaynaklanması halinde
başvuru 'cikmenin nedeni tarafımdan kaynaklanmıştır" şeklinde şerh
düşülerek imzasınınalınması işlemi
erçekleştiren memurları olası şikayet ve ihbarlardan koruyacaktır.
Bundan böyle olası gecikme nedenlerinin
başvuru fişinde açıklanmasına, vatandaşlardan gelecek ihbar ve şikayetlerin
önünü keseceğinden dikkat edilmelidir.
Tapu Dairesi Başkanlığınca
tenkite iştirak edilmekle birlikte açıklama yapılması gerekli görülmüştür.
İdaremizin 08.03.1991 tarih ve
1507 sayılı genelgesinin, 22.01.2010 tarihli makam oluru ile yürürlükten kaldırılması
sebebiyle; bundan böyle yapılacak başvuru işlemlerine 26.07.2005 tarih ve
2005/12(1606) sayılı genelge hükümleri doğrultusunda yön verilmesi
gerekmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder