19.01.2011
tarihli, 97 Yevmiye numaralı satış işleminde düzenlenen 2011/3 sayılı başvuru
istem belgesinin eksiksiz olarak doldurulmadığı tespit edilmiş olup, Tapu ve
Kadastro Genel Müdürlüğü 2005/12 sayılı genelgesine göre; "Tapu Ve
Kadastro Genel Müdürlüğü 1507 sayılı genelge ile vatandaş taleplerinin en kısa
zamanda ve müdürlüklerimizde bekletilmeden karşılanmasına ve her işlemde
başvuru fişinin eksiksiz olarak doldurulacağı
ve bir suretinin taley sahibine verileceği bütün ünitelerimize
duyurulmuştu.
Başvuru Fişi,
vatandaşların tapu sicil ve kadastro müdürlüklerine ne zaman müracaat
ettiklerini ve taleplerinin ne kadar zamanda sonuçlandığım belirlemek, iş
sahibine işini bizzat takip imkânı vermek, dayanaksız ihbar ve şikâyetleri
önlenmek ve bu tür şikâyetlere karşı memurlarımızı korumak amacıyla uygulanmaya
konulmuştur. "
Bundan böyle
müdürlükte başvuru istem belgelerinin sütunlarının -özellikle işlemin
tamamlanması için öngörülen süre sütunun- eksiksiz doldurulmasına ve olası
gecikme nedenlerinin başvuru istem belgesinde açıklanmasına, vatandaşlardan
gelecek ihbar ve şikayetlerin önünü keseceğinden dikkat edilmeli, ayrıca
yukarıda zikredilen genelge gereği eksik bilgi ve belge ile işleme başlanmaması
eksik belgelerin tamamlanılmasında geçen sürenin müdürlükte bekletilmiş gibi algılanmaması
için eksik belgeler tamamlanılmadan
işleme başlamlmaması gerekmektedir.
Tapu Dairesi Başkanlığınca tenkite iştirak edilmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder