11 Ağustos 2014 Pazartesi

Başvuru İstem Belgesinde Tüm Sütunların Doldurulması

          19.01.2011 tarihli, 97 Yevmiye numaralı satış işleminde düzenlenen 2011/3 sayılı başvuru istem belgesinin eksiksiz olarak doldurulmadığı tespit edilmiş olup, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü 2005/12 sayılı genelgesine göre; "Tapu Ve Kadastro Genel Müdürlüğü 1507 sayılı genelge ile vatandaş taleplerinin en kısa zamanda ve müdürlüklerimizde bekletilmeden karşılanmasına ve her işlemde başvuru fişinin eksiksiz olarak doldurulacağı  ve bir suretinin taley sahibine verileceği bütün ünitelerimize duyurulmuştu.         
         Başvuru Fişi, vatandaşların tapu sicil ve kadastro müdürlüklerine ne zaman müracaat ettiklerini ve taleplerinin ne kadar zamanda sonuçlandığım belirlemek, iş sahibine işini bizzat takip imkânı vermek, dayanaksız ihbar ve şikâyetleri önlenmek ve bu tür şikâyetlere karşı memurlarımızı korumak amacıyla uygulanmaya konulmuştur. "        
         Bundan böyle müdürlükte başvuru istem belgelerinin sütunlarının -özellikle işlemin tamamlanması için öngörülen süre sütunun- eksiksiz doldurulmasına ve olası gecikme nedenlerinin başvuru istem belgesinde açıklanmasına, vatandaşlardan gelecek ihbar ve şikayetlerin önünü keseceğinden dikkat edilmeli, ayrıca yukarıda zikredilen genelge gereği eksik bilgi ve belge ile işleme başlanmaması eksik belgelerin tamamlanılmasında geçen sürenin  müdürlükte bekletilmiş gibi algılanmaması için eksik belgeler  tamamlanılmadan işleme başlamlmaması gerekmektedir.           Tapu Dairesi Başkanlığınca tenkite iştirak edilmektedir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder